Filtruj:
Wyszukaj:
Jednym z pierwszych kroków na drodze do zapewnienia ochrony danych powinno być zadbanie o bezpieczeństwo wszystkich urządzeń podłączonych do firmowej sieci. W jaki sposób Internet rzeczy może prowadzić do wycieku danych?
Zdecydowaliśmy się na rozwiązanie klasy DLP, ponieważ szukaliśmy narzędzia, które da nam poczucie bezpieczeństwa i to nie tylko w razie włamania, ale także w przypadku celowego działania na szkodę firmy lub zwykłego błędu ludzkiego
Przed weekendem do sieci trafiła informacja o olbrzymim wycieku danych fanów popularnej gry karcianej Magic: The Gathering. Jego źródłem miała być niepoprawna konfiguracja serwera właściciela marki, firmy Wizards of the Coast. Na skutek błędu w niepowołane ręce mogły wpaść informacje o 452 tysiącach graczy. Tego i podobnych incydentów można był w stosunkowo łatwy sposób uniknąć
Firma Safetica, producent rozwiązania DLP zabezpieczającego dane przed wyciekiem, nawiązała współpracę technologiczną z Fortinet w ramach programu Fortinet Technology Alliance. Dzięki wspomnianej współpracy klienci korzystający z rozwiązań FortiGate, FortiMail oraz FortiSIEM zyskują możliwość jeszcze skuteczniejszej ochrony firmowych danych.
Po ponad roku od wejścia w życie RODO, wiele firm nadal nie spełnia wymogów stawianych przez dyrektywę. Według najnowszych doniesień problem może dotyczyć blisko 70 procent przedsiębiorstw.
"Gdybym miał wybrać jedną funkcję rozwiązania Safetica, z której jesteśmy najbardziej zadowoleni, to byłby to bez wątpienia Audytor. Można z niego skorzystać jeszcze przed właściwym wdrożeniem rozwiązania i znaleźć wszystkie potencjalne źródła wycieku danych"
W zeszłym tygodniu doszło do poważnego incydentu bezpieczeństwa w Chile, gdzie do sieci trafiły dane 80 procent obywateli kraju. Dane miały pochodzić z rejestru wyborców. Chilijski organ wyborczy potwierdził ich autentyczność. Taki incydent powinien być ostrzeżeniem dla wszystkich krajów, w których zbliżają się wybory.
Problemem przedsiębiorstwa były nieszczelności w ochronie danych, prowadzące do kradzieży i wyprzedaży poufnych informacji, co znacząco utrudniało efektywne prowadzenie biznesu. Kłopotliwą sytuację rozwiązało wdrożenie oprogramowania Safetica, eliminującego luki w bezpieczeństwie firmy.
Szukaliśmy narzędzia, które pozwoli na bieżącą analizę działań pracowników i podjęcie reakcji w przypadku działań niezgodnych z wdrożoną w Centrum Onkologii polityką bezpieczeństwa.
Dzięki rozwiązaniu Safetica, jako osoba odpowiedzialna w Klinice za ochronę tych danych mogę decydować w jaki sposób i przez kogo poszczególne dane mogą być przetwarzane, gdzie i komu udostępniane.