16 kwietnia 2019

Ochrona danych pacjentów - Case Study - Centrum Onkologii w Bydgoszczy

Centrum Onkologii im. prof. F. Łukaszczyka w Bydgoszczy jest jedynym z najnowocześniejszych szpitali w Polsce. Prowadzi działalność zarówno medyczną jak i dydaktyczną. Na sukces szpitala ma wpływ wprowadzanie pionierskich rozwiązań w zakresie diagnostyki i opieki nad pacjentami. Placówka kładzie duży nacisk na wysoką jakość świadczonej pacjentom pomocy oraz ciągły rozwój i poszerzanie wachlarza swoich usług.

Kraj: Polska
Sektor: Medyczny

WYZWANIE: ochrona danych pacjentów

Ochrona danych pacjentów, w przypadku placówek medycznych, to priorytet - równie ważny - co jakość i skuteczność świadczonych usług. Centrum Onkologii w Bydgoszczy poszukiwało rozwiązania, które zagwarantuje kompleksową ochronę danych, zgodnie z wdrożonymi w placówce systemami bezpieczeństwa.

- Dbając o wysoką jakość obsługi pacjentów w Centrum Onkologii w Bydgoszczy, musimy mieć możliwość, w sposób świadomy i aktywny, chronić dane osobowe naszych pacjentów i pracowników. Szukaliśmy narzędzia, które pozwoli na bieżącą analizę działań pracowników i podjęcie reakcji w przypadku działań niezgodnych z wdrożoną w Centrum Onkologii polityką bezpieczeństwa.

Piotr Korowiecki
Specjalista ds. zarządzania Technologiami Informatycznymi

ROZWIĄZANIE: Safetica

Szukając rozwiązania do ochrony danych, Centrum Onkologii zwróciło uwagę na Safeticę. Konfigurację środowiska wirtualnego oraz instalację rozwiązania przeprowadzili samodzielnie administratorzy Centrum Onkologii. Testy narzędzia trwały 3 miesiące. Szpital analizował także inne rozwiązania DLP, ale ostatecznie wybór padł właśnie na Safeticę. Kluczowa okazała się możliwość tagowania całych zbiorów danych, a nie konkretnych plików. Przy tagowaniu nie ma konieczności definiowania fraz, które mogłyby zostać rozszy -frowane przez pracowników. Istotny okazał się również tryb audytora, umożliwiający monitorowanie aktywności użytkowników, analizę wykorzystania urządzeń oraz informacje nt. drukowania dokumentów.

W podjęciu decyzji o zakupie, znaczenie miała funkcjonalność nadawania konkretnych uprawnień osobom, które na co dzień monitorują pracę systemu. Po zakupie rozwiązania aktualizacją systemu do najnowszej wersji zajął się dział wsparcia technicznego DAGMA. Aktualizacja trwała ok 1 godziny

WNIOSKI PO WDROŻENIU

Po wdrożeniu - testowaniem funkcjonalności, instalacją oprogramowania na stacjach klienckich, dystrybucją ustawień i reguł bezpieczeństwa - zajęli się administratorzy sieci w Centrum Onkologii.

- Korzystaliśmy z usług wsparcia technicznego DAGMA tylko przy instalacji licencji i aktualizacji wersji po zakupie. Kontakt i operacje zdalne były bardzo profesjonalne. Wszyscy pracownicy firmy DAGMA są profesjonalistami.

Piotr Korowiecki
Specjalista ds. zarządzania Technologiami Informatycznymi

Pobierz jako PDF

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wypełnij formularz, a odezwiemy się do Ciebie.

warning
warning
warning
warning

 

Sprawdź, kto będzie administratorem Twoich danych (więcej)

Administratorem danych osobowych podanych powyżej jest DAGMA sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-478) przy ul. Pszczyńskiej 15. Podstawą prawną przetwarzania danych są art. 6 ust. 1 lit. a, b i f) RODO. Prawnie uzasadnionym interesem przetwarzania jest marketing bezpośredni towarów lub usług administratora danych lub producentów rozwiązań i usług znajdujących się w ofercie administratora. Wyrażenie zgody, wynikające z art. 6 ust. 1 lit a) RODO jest dobrowolne i brak zgody nie wpływa na wykonanie usługi. Podanie ww. danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO jest także dobrowolne, ale konieczne do wykonania usługi. W przypadku generowania wersji testowych lub zakupu, podane wyżej dane będą przetwarzane przez producenta danego rozwiązania. Zostałem poinformowany o tym, że przysługuje mi prawo do sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych. Dodatkowo mam prawo dostępu do treści moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia (Prawo do zapomnienia), ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych i wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych. Podane wyżej dane, podane w celu wykonania usługi, będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia lub rozwiązania umowy, której stroną jest Klient, a po jej zakończeniu do chwili zaspokojenia, wygaśnięcia lub przedawnienia roszczeń z tytułu tej umowy a w przypadku przetwarzania danych w celach marketingowych, do momentu wyrażenia sprzeciwu. DAGMA, na podstawie art. 37 RODO wyznacza Inspektora Ochrony Danych, wskazując następujące dane kontaktowe: Karolina Kraśniewska, adres e-mail: iod@dagma.pl. Dodatkowe informacje znajdują się w https://dagma.eu/pl/privacy.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji środkami komunikacji elektronicznej zawierających informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dn. 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną od DAGMA sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-478), ul. Pszczyńska 15.

warning

Wyrażam zgodę na otrzymywanie telefonicznych połączeń przychodzących i/lub wiadomości SMS inicjowanych przez DAGMA sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-478), ul. Pszczyńska 15 w celach handlowych i marketingowych zgodnie z art. 172 ustawy prawo telekomunikacyjne.

warning
Mateusz Piątek

Mateusz Piątek
senior product manager Safetica / Holm Security / Senhasegura

Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną:
piatek.m@dagma.pl
532 570 255

Skuteczna ochrona przed wyciekiem danych

Sprawdź

Polecane wydarzenia: