21 listopada 2023

„Analiza działań użytkowników z danymi jest w Safetica niezwykle dokładna” - Case Study - Bank Spółdzielczy w Mszanie Dolnej

Początki działalności bankowej w Mszanie Dolnej datują się na początek XX w. Ponad 100 letnia działalność daje Klientom Banku poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Utrzymanie tego zaufania jest dla Banku najwyższym priorytetem. Pomimo, że siedziba mieści się niewielkim miasteczku (około 8 tys. mieszkańców) to bank prowadzi swoją działalność na terenie całego województwa małopolskiego, a do dyspozycji klientów jest 11 nowoczesnych placówek. Bank regularnie rozwija swoje porfolio produktowe, a do jego Klientów należy wiele mniejszych i większych podmiotów gospodarczych, samorządów, stowarzyszeń, jak również bardzo wielu Klientów indywidualnych.

Kraj: Polska
Sektor: usługi finansowe

Bank Spółdzielczy w Mszanie Dolnej stale wprowadza nowe rozwiązania technologiczne, które mają za zadanie zwiększyć efektywność operacyjną, ale również w maksymalny sposób zagwarantować bezpieczeństwo organizacji. Jedną z ostatnich nowości w cyfrowej architekturze banku było wdrożenie narzędzia DLP, które ma na celu jeszcze lepiej zabezpieczyć wrażliwe dane klientów, takie jak np. imiona i nazwiska, numery PESEL czy numery kont. W efekcie poszukiwań zdecydowano się przetestować, a następnie wdrożyć rozwiązanie Safetica, którego dystrybutorem jest DAGMA Bezpieczeństwo IT.

Dane są skarbem XXI wieku i podobnie traktujemy wszelkie informacje, które dotyczą naszych klientów. Sektor bankowy musi być wyjątkowo wrażliwy na ich przetwarzanie. Dlatego poza stosowaniem w tym celu odpowiednich polityk bezpieczeństwa, postawiliśmy również na automatyzację i cyfrowe nadzorowanie pracy z danymi gromadzonymi w naszym banku

Marek Gach,
Wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Mszanie Dolnej nadzorujący obszar IT

Czeska marka Safetica jest znana na całym świecie – zdecydowały się na nią firmy i organizacje z ponad 120 krajów, a wiele z nich znajduje się w Polsce. W ostatnim czasie do grona firm chronionych przez Safetica dołączył Bank Spółdzielczy w Mszanie Dolnej.

Oczywiście oprogramowanie DLP oferują różni producenci, jednak wdrożenie marki Safetica w naszym banku było przemyślaną decyzją. W pierwszym kroku zapoznaliśmy się z zakresem funkcjonalności, który wydał nam się bardzo konkurencyjny, dlatego w kolejnym etapie postanowiliśmy przetestować wersję próbną. Podczas testów zauważyliśmy, że analiza działań użytkowników z danymi jest w Safetica niezwykle dokładna, a to dla nas kluczowa zaleta

Marek Gach,
Wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Mszanie Dolnej nadzorujący obszar IT

Intuicyjna konsola i szybka analiza

Specjaliści z zakresu cyberbezpieczeństwa Banku Spółdzielczego w Mszanie Dolnej podkreślają, że wspomniany monitoring działań użytkowników jest istotnym elementem ich pracy.

Analizowaliśmy ruch naszych pracowników w sieci już wcześniej, jednak zależało nam na tym, by usprawnić ten proces. Safetica ma bardzo intuicyjny panel administracyjny. Wszystkie istotne dla nas informacje gromadzone są w jednym miejscu, a więc możemy je łatwo obserwować i analizować. To znacząco ułatwia nam codzienną pracę

pracownik Zespołu Obsługi Informatycznej Banku

Redukcja tzw. ludzkich błędów

Bank Spółdzielczy w Mszanie Dolnej zwraca uwagę na to, że Safetica ma również walory edukacyjne dla pracowników.

Zarządzając tak wrażliwą organizacją jaką jest Bank musimy zakładać prawdopodobieństwo wystąpienia błędu Człowieka. Lecz świadomość takiego ryzyka motywuje nas do wprowadzania ciągłego procesu nadzoru i zmian organizacyjnych i technicznych. Testy wykazały, że dzięki Safetica pracownik natychmiast dostaje informację, dlaczego nie może wykonywać określonej czynności, przez co ryzyko niewłaściwego przetwarzania danych „wycieku danych” jest znacząco ograniczone. Komunikaty i ostrzeżenia o braku możliwości wykonania jakiegoś działania na danych (przenoszenie, kopiowanie, kasowanie i inne) niesie za sobą także walor edukacyjny dla użytkowników systemu. O to chodziło, ponieważ świadomi pracownicy również przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa naszej organizacji. Każde z wdrażanych przez nas działań i rozwiązań z zakresu cybersecurity, w tym oprogramowanie klasy DLP, ma jeszcze jeden cel - aby klienci mieli pewność, że w naszym banku, nie tylko ich pieniądze, ale i ich dane są bezpieczne. Safetica daje tę pewność

Marek Gach,
Wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Mszanie Dolnej nadzorujący obszar IT

Mateusz Piątek
senior product manager Safetica / Holm Security / Senhasegura

Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną:
piatek.m@dagma.pl
532 570 255

Skuteczna ochrona przed wyciekiem danych

Sprawdź