Wykrywanie zagrożeń wewnętrznych

  • Wczesne wykrywanie zagrożeń bezpieczeństwa dające możliwość reakcji przed wystąpieniem incydentu
  • Holistyczna analiza behawioralna użytkowników
  • Wgląd w przestrzeń roboczą, zasoby cyfrowe i operacje firmy

Czym jest zagrożenie wewnętrzne i jak wpływa ono na firmę?

Zagrożenie wewnętrzne to zagrożenie dla organizacji wynikające z wewnętrznych operacji i działań osób pracujących w danej organizacji, które mają dostęp do jej danych.

Liczba zagrożeń wewnętrznych stale rośnie. Sprzyjają im cyfrowe przestrzenie robocze, praca zdalna i hybrydowa oraz elastyczne zachowanie firm, które nie stosują rygorystycznych zasad bezpieczeństwa. Wykrycie incydentów może trwać miesiącami, a wraz z upływem czasu rośnie skala powstałych szkód. Według danych pochodzących z raportów firm analitycznych, zagrożenia wewnętrzne stały się w ostatnich latach sporym problemem.

Czy wiesz, że...?
  • W 30% przypadków naruszenia danych uczestniczą sprawcy wewnętrzni
  • 47% – o tyle wzrosła liczba incydentów związanych z zagrożeniami wewnętrznymi w ciągu ostatnich 2 lat
  • 11,45 mln dolarów średnio tracą organizacje dotknięte zagrożeniami wewnętrznymi
  • 88% firm nie potrafi systematycznie wykrywać zagrożeń wewnętrznych
  • 2 miesiące zajmuje średnio opanowanie incydentu związanego z zagrożeniem wewnętrznym

Różnica między rozwiązaniami klasy Insider Threat Protection a Data Loss Prevention

Rozwiązanie służące do ochrony przed zagrożeniami wewnętrznymi (ITP) identyfikuje zagrożenia bezpieczeństwa i zapobiega im, zanim dojdzie do utraty danych. Gdy przeanalizujemy zachowania poszczególnych osób w kontekście całej firmy, będziemy w stanie wykrywać anomalie, które mogą wskazywać na potencjalne zagrożenia. W ten sposób możemy przewidzieć trendy w zachowaniu i powstrzymać incydenty, zanim się pojawią. Analizę zachowań można również wykorzystywać do uproszczenia administracji, edukowania użytkowników skłonnych do niebezpiecznych zachowań lub dynamicznego alarmowania administratora na podstawie ryzykownych zdarzeń, takich jak eksport tysięcy poufnych plików z firmowego konta Sharepoint o 3 nad ranem.

 

Insider Threat Protection

Data Loss Prevention

Zakres bezpieczeństwa

Przepływ danych i zachowanie

Przepływ danych

Wczesne ostrzeganie

Godziny lub dni przed zdarzeniem

W momencie zdarzenia lub kilka minut przed nim

Precyzja

Połączenie klasyfikacji danych z sygnałami o złożonych zagrożeniach

Poleganie na klasyfikacji danych i ścisłych zasadach przepływu danych

Wpływ na bezpieczeństwo

Wysoki – wczesne wykrywanie ryzyka i edukacja użytkowników końcowych w zakresie bezpieczeństwa

Wysoki – badanie incydentów i wdrożenie twardej polityki

Zwrot z inwestycji

Mniej kosztowne działania zaradcze i lepsze zrozumienie zachowania, przestrzeni roboczej i przepływu danych

Zapobieganie incydentom utraty danych

Rozwiązanie stworzone
do ochrony Twojej firmy.

Łatwe i skuteczne DLP w rozwiązaniu chmurowym? Poznaj Safetica NXT, która została stworzona z myślą o cyfrowej przestrzeni roboczej w dobie pracy hybrydowej. Safetica NXT wykrywa incydenty bezpieczeństwa oparte na ryzyku, dzięki analizie danych. Ponadto każda operacja na plikach jest rejestrowana, oceniana i przechowywana w chmurze przy użyciu bezpiecznej platformy Microsoft Azure.

Dowiedz się więcej

Postaw na dynamiczny system zapobiegania utracie danych i sięgnij po rozwiązanie pozwalające na wczesne wykrywanie i ograniczanie zagrożeń wewnętrznych. Jedyne rozwiązanie w zakresie bezpieczeństwa danych typu on-premise i w chmurze hybrydowej zaprojektowane z myślą o skalowalności.

Dowiedz się więcej

Case Study

21 listopada 2023

„Analiza działań użytkowników z danymi jest w Safetica niezwykle dokładna” - Case Study - Bank Spółdzielczy w Mszanie Dolnej

Bank Spółdzielczy w Mszanie Dolnej stale wprowadza nowe rozwiązania technologiczne, które mają za zadanie zwiększyć efektywność operacyjną, ale również w maksymalny sposób zagwarantować bezpieczeństwo organizacji. Jedną z ostatnich nowości w cyfrowej architekturze banku było wdrożenie narzędzia DLP, które ma na celu jeszcze lepiej zabezpieczyć wrażliwe dane klientów, takie jak np. imiona i nazwiska, numery PESEL czy numery kont.

case study#data loss protection#dlpsafetica
Czytaj więcej
30 marca 2023

„Bezpieczeństwo danych naszych dawców jest dla nas najważniejsze!” - Case study - Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie

Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie skupia w swej strukturze 10 Terenowych Oddziałów oraz 5 ambulansów umożliwiających pobieranie krwi w systemie mobilnym, zaopatrując w krew i jej składniki ponad 100 szpitali działających głównie w obrębie woj. Mazowieckiego.

case studysafetica
Czytaj więcej
21 lutego 2023

„Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której drukowana przez nas książka wyciekłaby do sieci” - Case study - Opolgraf SA

Opolgraf SA, to jedna z największych drukarni dziełowych w Polsce. Posiadając 75-letnie doświadczenie, specjalizuje się w wydrukach książek w oprawie broszurowej, twardej, ze spiralą, czasopism czy akcydensów. Firma zdobyła wiele cennych nagród, a wydawcy doceniają ją przede wszystkim za komunikatywność, jakość oraz terminowość. Zgrany zespół ponad stu pięćdziesięciu pracowników uzupełnia bogaty park maszyn, co gwarantuje realizację najbardziej wymagających zadań.

case studysafetica
Czytaj więcej