2 stycznia 2019

Ochrona danych pacjentów - Case Study - GynCentrum

GynCentrum to wiodący w Polsce ośrodek zajmujący się leczeniem niepłodności, diagnostyką prenatalną oraz ginekologią plastyczną. Poza działalnością medyczną Klinika GynCentrum specjalizuje się w prowadzeniu badań klinicznych na zlecenie firm farmaceutycznych oraz biotechnologicznych, a także w ramach Akredytowanego Ośrodka Szkoleniowego, organizuje staże dla specjalistów z dziedziny ginekologii i położnictwa.

Kraj: Polska
Sektor: Medyczny

WDROŻENIE ROZWIĄZANIA

Na sukces i skuteczność działań GynCentrum bardzo duży wpływ ma zaufanie pacjentów. Dlatego jednym z naszych priorytetów jest ochrona danych oraz informacji jakimi dzielą się z nami pacjenci. W każdym przypadku są to dane niezwykle wrażliwe: nie tylko dane osobowe, medyczne ale również historie par, które powierzają nam swoje marzenia o posiadaniu potomstwa. Oczywistym jest zatem, że znalezienie najlepszego rozwiązania chroniącego wymienione dane było kluczowe dla kliniki, a spełnienie wymogów rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, które weszło w życie w maju 2018 r. to niezbędne minimum.

Gyncentrum zgłosiło się do nas z prośbą o przedstawienie kompleksowego rozwiązania, które pozwoli zabezpieczyć Klinikę przed wyciekiem danych. Mówiąc o danych mamy na myśli dane osobowe, w tym dane wrażliwe pacjentów ale również dane osobowe pracowników, mailingowe bazy danych, obowiązujące w Klinice procesy i procedury, poufne raporty i wyniki badań klinicznych. Wdrożenie Safetica pozwoliło na przeprowadzenie audytu i wylistowanie wszystkich potencjalnych ryzyk, a następnie na wprowadzeniu kompletnej ochrony przed wyciekiem danych.

OPINIE UŻYTKOWNIKA

- Na co dzień nasi pracownicy zarówno administracyjni jak i kadra lekarzy specjalistów, ma dostęp do danych wrażliwych naszych pacjentów. Są to dane osobowe, dane o stanie zdrowia, wyniki badań, wywiady psychologiczne. Dzięki rozwiązaniu Safetica, jako osoba odpowiedzialna w Klinice za ochronę tych danych mogę decydować w jaki sposób i przez kogo poszczególne dane mogą być przetwarzane, gdzie i komu udostępniane. Działania pracowników są raportowane, a dane pacjentów bezpieczne.

Paweł Czerwiński
właściciel GynCentrum

WNIOSKI PO WDROŻENIU

Safetica spełniła wszystkie wymagania kliniki Gincentrum dotyczące ochrony przed wyciekiem danych, a wdrożenie rozwiązania w trzech lokalizacjach odbyło się szybko i sprawnie dzięki konsoli, której jedną z funkcjonalności jest centralne zarządzanie. Z kolei dzięki możliwości centralnego zarządzania Bitlockerem, które daje Safetica mamy pewność, że nawet w przypadku niespodziewanych zdarzeń – dane w GynCentrum objęte są ochroną.

Pobierz jako PDF

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wypełnij formularz, a odezwiemy się do Ciebie.

warning
warning
warning
warning

 

Sprawdź, kto będzie administratorem Twoich danych (więcej)

Administratorem danych osobowych podanych powyżej jest DAGMA sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-478) przy ul. Pszczyńskiej 15. Podstawą prawną przetwarzania danych są art. 6 ust. 1 lit. a, b i f) RODO. Prawnie uzasadnionym interesem przetwarzania jest marketing bezpośredni towarów lub usług administratora danych lub producentów rozwiązań i usług znajdujących się w ofercie administratora. Wyrażenie zgody, wynikające z art. 6 ust. 1 lit a) RODO jest dobrowolne i brak zgody nie wpływa na wykonanie usługi. Podanie ww. danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO jest także dobrowolne, ale konieczne do wykonania usługi. W przypadku generowania wersji testowych lub zakupu, podane wyżej dane będą przetwarzane przez producenta danego rozwiązania. Zostałem poinformowany o tym, że przysługuje mi prawo do sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych. Dodatkowo mam prawo dostępu do treści moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia (Prawo do zapomnienia), ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych i wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych. Podane wyżej dane, podane w celu wykonania usługi, będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia lub rozwiązania umowy, której stroną jest Klient, a po jej zakończeniu do chwili zaspokojenia, wygaśnięcia lub przedawnienia roszczeń z tytułu tej umowy a w przypadku przetwarzania danych w celach marketingowych, do momentu wyrażenia sprzeciwu. DAGMA, na podstawie art. 37 RODO wyznacza Inspektora Ochrony Danych, wskazując następujące dane kontaktowe: Karolina Kraśniewska, adres e-mail: iod@dagma.pl. Dodatkowe informacje znajdują się w https://dagma.eu/pl/privacy.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji środkami komunikacji elektronicznej zawierających informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dn. 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną od DAGMA sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-478), ul. Pszczyńska 15.

warning

Wyrażam zgodę na otrzymywanie telefonicznych połączeń przychodzących i/lub wiadomości SMS inicjowanych przez DAGMA sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-478), ul. Pszczyńska 15 w celach handlowych i marketingowych zgodnie z art. 172 ustawy prawo telekomunikacyjne.

warning
Mateusz Piątek

Mateusz Piątek
senior product manager Safetica / Holm Security / Senhasegura

Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną:
piatek.m@dagma.pl
532 570 255

Skuteczna ochrona przed wyciekiem danych

Sprawdź

Polecane wydarzenia: