12 kwietnia 2021

Kompleksowa ochrona danych i kontrola zachowań pracowników - Case Study - Bakalland S.A.

Bakalland S.A. jest jednym z największych przedsiębiorstw działających w polskiej branży spożywczej. Spółka działa przede wszystkim na rynku bakalii, którego pozostaje niekwestionowanym liderem. Prowadzenie działalności na tak duża skalę stawia poważne wyzwania przed administratorami sieci w zakresie zabezpieczenia infrastruktura IT, na którą składają się cztery główne lokalizacje, ok. 200 laptopów i 100 stacji roboczych.

Kraj: Polska
Sektor: Przemysł
Liczba chronionych komputerów: 300

WYZWANIE

W 2020 roku firma Bakalland, podobnie jak tysiące polskich przedsiębiorstw, zmodyfikowała system pracy i umożliwiła pracownikom przejście w tryb pracy zdalnej. Tu pojawiły się pierwsze wyzwania dotyczące bezpieczeństwa IT – pracownicy zaczęli korzystać z komputerów przenośnych, łącząc się z firmą za pośrednictwem swoich domowych routerów, a nie firmowej bezpiecznej sieci. Ryzyko wycieku danych drastycznie wzrosło. Firma zdecydowała się uzupełnić dotychczasową infrastrukturę IT o rozwiązanie, które umożliwi kompleksową analizę środowiska w zakresie ochrony danych i kontrolę zachowań pracowników

ROZWIĄZANIE

Bakalland sprawdził w tym celu kilka rozwiązań DLP takich producentów jak Symantec, McAfee czy Safetica. Pierwsze dwa testowane produkty okazały się za ciężkie, zbyt angażujące i co ważne zbyt drogie. Firma zdecydowało się na wybór produktu firmy Safetica, oceniając je jako rozwiązanie „szyte na miarę”.

Sama instalacja Safetica DLP na urządzeniach końcowych pracowników była błyskawiczna. Pełne wdrożenie rozwiązania, wraz z przeszkoleniem administratorów sieci Bakalland i uzyskaniem docelowej efektywności obsługi zajęło niecałe dwa miesiące.

- Jako system DLP Safetica sprawdza się w naszej firmie doskonale. Jest to rozwiązanie wyjątkowo intuicyjne w działaniu, które nie wymaga stałej opieki po stronie administratora. Wykorzystujemy Safeticę głównie do monitoringu zachowania naszych pracowników. Dzięki integracji z Office 365 możemy sprawdzać pocztę elektroniczną pracowników korzystających z telefonów i komputerów. Wiemy kiedy i gdzie pracownicy wysyłają wiadomości, czy w treści nie pojawiają się poufne dane lub czy nie są załączane do wiadomości poufne pliki. Wiemy również ile czasu dana osoba rzeczywiście pracuje i czy nie korzysta w godzinach pracy z gier online

Paweł Oleksiak
IT Infrastructure Manager w Bakalland

Bakalland wykorzystuje Safeticę również do blokowania portów USB na stacjach roboczych pracowników, ograniczania dostępu do dysków chmurowych oraz zarządzania wbudowanym w system Windows szyfrowaniem Bitlocker. Firma korzysta także z dostępnej w Safetica opcji blokowania dostępu do wybranych stron WWW. Paweł Oleksiak deklaruje, że wkrótce firma skorzysta również z możliwości integracji Safetica z posiadanymi rozwiązaniami Fortigate

Pobierz jako PDF

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wypełnij formularz, a odezwiemy się do Ciebie.

warning
warning
warning
warning

 

Sprawdź, kto będzie administratorem Twoich danych (więcej)

Administratorem danych osobowych podanych powyżej jest DAGMA sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-478) przy ul. Pszczyńskiej 15. Podstawą prawną przetwarzania danych są art. 6 ust. 1 lit. a, b i f) RODO. Prawnie uzasadnionym interesem przetwarzania jest marketing bezpośredni towarów lub usług administratora danych lub producentów rozwiązań i usług znajdujących się w ofercie administratora. Wyrażenie zgody, wynikające z art. 6 ust. 1 lit a) RODO jest dobrowolne i brak zgody nie wpływa na wykonanie usługi. Podanie ww. danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO jest także dobrowolne, ale konieczne do wykonania usługi. W przypadku generowania wersji testowych lub zakupu, podane wyżej dane będą przetwarzane przez producenta danego rozwiązania. Zostałem poinformowany o tym, że przysługuje mi prawo do sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych. Dodatkowo mam prawo dostępu do treści moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia (Prawo do zapomnienia), ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych i wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych. Podane wyżej dane, podane w celu wykonania usługi, będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia lub rozwiązania umowy, której stroną jest Klient, a po jej zakończeniu do chwili zaspokojenia, wygaśnięcia lub przedawnienia roszczeń z tytułu tej umowy a w przypadku przetwarzania danych w celach marketingowych, do momentu wyrażenia sprzeciwu. DAGMA, na podstawie art. 37 RODO wyznacza Inspektora Ochrony Danych, wskazując następujące dane kontaktowe: Karolina Kraśniewska, adres e-mail: iod@dagma.pl. Dodatkowe informacje znajdują się w https://dagma.eu/pl/privacy.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji środkami komunikacji elektronicznej zawierających informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dn. 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną od DAGMA sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-478), ul. Pszczyńska 15.

warning

Wyrażam zgodę na otrzymywanie telefonicznych połączeń przychodzących i/lub wiadomości SMS inicjowanych przez DAGMA sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-478), ul. Pszczyńska 15 w celach handlowych i marketingowych zgodnie z art. 172 ustawy prawo telekomunikacyjne.

warning
Mateusz Piątek

Mateusz Piątek
senior product manager Safetica / Holm Security / Senhasegura

Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną:
piatek.m@dagma.pl
532 570 255

Skuteczna ochrona przed wyciekiem danych

Sprawdź

Polecane wydarzenia: